Recenze: Fernbus Simulator

Fernbus Coach Simulator je první simulace řízení velmi populárních meziměstských autobusů. Tak zní první věta z popisu hry Fernbus Simulator od TML-Studios na Steamu. TML-Studio je známé pro své autobusové simulátory nazvené Bus Simulator, které se proslavili nepříliš kvalitním zpracováním. Překvapí nás Fernbus Simulator nebo je to jen další nepříliš kvalitní dílo podobné Bus Simulatoru? Vyplatí se koupit za 29,99 € na Steamu nebo jsou to jen zbytečně vyhozené peníze? To si přiblížíme v dnešní recenzi.

Úvodem

Ve hře Fernbus Simulator se stanete řidičem dálkového autobusu společnosti Flixbus. Před spuštěním jízdy máte možnost výběru režimu Kariéra, ve kterém přepravujete cestující, získáváte zkušenosti a tvoříte trasy pro linky, a Volná jízda, kde jezdíte bez linek, cestujících a nezískáváte zkušenosti. Druhý režim je vhodný pro seznámení se s ovládáním hry. Hra také nabízí 3 režimy ovládání: Arkáda (jednoduchý režim), Realistické a Volitelné (kde si můžete sami nastavit, jestli chcete jednoduché řízení, jednoduché ovládání klimatizace, jednoduchý start motoru, apod.).

Fernbus Simulator vám umožní jízdu po velkém množství německých měst. Nicméně mapa, ani navigace nejsou příliš přehledné (navigace je na styl té z Euro Truck Simulator 2, ale v ETS 2 je lépe vymyšlená). Dále hra disponuje pouze dvěma autobusy, které se příliš neliší – MAN Lion’s Coach a MAN Lion’s Coach C. Druhý zmíněný autobus je dostupný až od 2. úrovně. Postava řidiče získává zkušenosti z nejrůznějších událostí, ať to je ujetí trasy, zapnutí wi-fi nebo dovolení cestujícím použít záchod.

Optimalizace a Grafika

Hra je bohužel tragicky optimalizovaná, stejně jako Bus Simulator. Takže zde mě TML-Studios nepřekvapilo. Pokud máte počítač, který splňuje jen minimální požadavky, tak si hru ani nekupujte. Co se týče řízení, hra umožňuje řízení pomocí klávesnice, volantu (můžete narazit na problém, že váš volant hra nepodporuje)  a myši. Při hraní na klávesnici si hru moc neužijete, autobus sebou cuká při každém dotyku na klávesy, což je spíše na obtíž. Řízení pomocí volantu nemám zatím možnost vyzkoušet, protože nevlastním volant. Řízení myší je již o poznání lepší, jak řízení klávesnicí, ale pokud nemáte v ruce cit, tak si hru taky moc neužijete. Oproti OMSI 2 je však řízení pomocí myši katastrofální.

Grafika je celkem dobře zpracovaná, nicméně během hraní se mi párkrát obraz rozmazával. Při hraní na nízkých a středních detailech je hra také celkem pěkná, ale nikterak vás neokouzlí.

Interakce

Tvůrci ve hře zpřístupnili nejrůznější interakce, což je jediné, co se mi opravdu na této hře líbí a líbilo se mi to už i na Bus Simulatoru. Oproti OMSI je to značné plus hry. Jako řidič odbavujete pasažéry na zastávkách, kontrolujete cestující v autobuse, otvíráte prostor pro zavazadla, tankujete, ovládáte klimatizaci, topení, světla, okno řidiče, ovládáte wifi, osvícení autobusu a spoustu dalších věcí. S tímto si tvůrci vskutku vyhráli.

AI provoz

Stejně jako OMSI 2 a Euro Truck Simulator 2 vám i Fernbus Simulator nabídne okolní provoz. Oproti Bus Simulatoru se inteligence AI mírně zlepšila. Auta kolem umí kolem vás projet, když stojíte na zastávce. Ovšem jestli vás umí i objet/předjet a troubit na vás, jako v Euro Truck Simulatoru 2, to jsem ještě nepostřehl. Celková inteligence AI je průměrná.

Lokalizace

Hra obsahuje váhradně německý dabing, jen uvítání cestujících na palubě autobusu je i v angličtině. Tvůrci umožnili v nastavení nastavit jazyk hry (jazyk menu a titulků). Na výběr máte ze 7 jazyků (angličtina, němčina, francouzština, polština, turečtina, ruština). Čeština mezi nabízenými jazyky chybí. Zamrzí to o to víc, když zjistíte, že hra podporuje jazyk našich jihovýchodních sousedů, tedy slovenštinu.

Závěrem

TML-Studios má ještě hodně práce, aby hru dotáhli k dokonalosti. Věřím však, že se o hru velmi dobře postarají a dají možnost hráči přidat i jiné mapy nebo autobusy pomocí módů, jako to umožňuje OMSI 2. Hra vám ve stavu, ve kterém je nyní, moc nenabídne. Jenom si vytvoříte trasu naklikáním měst, kterými chcete projet a naberete cestující. Peníze ve hře zatím chybí a vylepšování vlastností řidiče ve hře také neexistuje.

Na Steamu hru koupíte za 29,99 €. Za tuto cenu hru kupovat nedoporučuji, jsou to vyhozené peníze. Pokud Steam nabídne nižší cenu, tak bych o tom začal uvažovat. Dle mého názoru by odpovídala cena 15 € nebo nižší. Já jsem hru koupil na G2A.com za 716 Kč.

Doufám, že se vám má první recenze líbila a pomohla vám při rozhodování, zda si hru koupit nebo ne. Těším se zase u další recenze na viděnou 🙂

Optimalizace  4.5/10
Grafika 7/10